همه چیز درباره لحاف پر که باید بدانید!

لحاف

لحاف‌

نوعی رو انداز حساب می‌شوند که انسان‌ها از گذشته تاکنون از آن برای موقعیت‌هایی مثل هنگام خوابیدن و یا استراحت کردن استفاده می‌کردند.

لحاف‌ها به منزله کنترل دمای بدن در هنگام خوابیدن و استراحت کردن استفاده می‌شوند و به سیستم ایمنی بدن این اجازه را می‌دهند تا با حفظ دمای بدن خوابی آرام‌تر برای ما به ارمغان بیاورد.

لحاف‌ها به این دلیل که عموما در هنگام استراحت استفاده می‌شوند، باید برای تولید آن‌ها از الیاف و پارچه‌های مخصوصی استفاده شود.

عموما روکش لحاف‌ها از جنس پارچه‌های شانه بالا و بدون پرز است تا احساس نرمی و لطافت را القا کند اما مواد پر کننده داخل لحاف از اهمیت بالایی برخوردار است و کیفیت و ضخامت لحاف را تعیین می‌کند.

انواع الیاف پر کننده داخل لحاف‌ها کدامند؟

برای پر کردن لحاف‌ها و سپس روکش کردن آن‌ها دو روش وجود دارد. روش اول استفاده از الیاف و مواد طبیعی است که می‌توان از بین آن‌ها به: پنبه، ابریشم، بامبو، کرک، پر و… اشاره کرد. روش دوم استفاده از الیاف و مواد مصنوعی مانند ویسکوز و پنبه مصنوعی است.

آیا تفاوتی میان الیاف طبیعی و مصنوعی وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین سوالات افراد در هنگام تهیه سرویس‌های لحاف تفاوت میان جنس الیاف طبیعی و مصنوعی است. در هنگام انتخاب الیاف لحاف خود باید بدانید که عامل تعیین کننده در انتخاب بین مواد طبیعی و مصنوعی وابسته به علایق و سلایق شما دارد و همچنین باید در هنگام تهیه الیاف طبیعی احتمال حساسیت و آلرژی خود را به آن‌ها بسنجید.

لحاف پر چیست؟

یکی از لوکس‌ترین کالا‌های مربوط به سرویس خواب متعلق به لحاف کرک و پر است. عموما لحاف‌های جنس پر ترکیبی از کرک و پر هستند و درصد تراکم کرک و پر در لحاف‌ها باعث ایجاد تفاوت‌هایی می‌شود.

اگر شما به لحاف سبک نیاز دارید که هوا را به خوبی از خود عبور دهد و نمی‌خواهید که لحاف شما خیلی گرم باشد می‌توانید از لحاف کرک استفاده کنید و اگر می‌خواهید لحاف شما سنگین و گرم‌تر باشد باید از لحاف پر با تراکم پر بیشتری استفاده کنید.

در لحا‌ف‌ پر تراکم پر‌های بزرگ بیشتر از پر‌های کوچک است. برای تهیه لحاف‌ پر، بیشتر از پر پرندگانی چون اردک و غاز استفاده می‌کنند.

این پر‌ها در هنگام تولید لحاف، به خوبی شسته می‌شوند و سپس طی مراحلی ضد عفونی و بوزدایی می‌شوند این کار کمک می‌کند که لحاف پس از تولید برای مصرف کننده مشکلاتی به وجود نیاورد و احتمال ایجاد حساسیت و آلرژی را به حداقل برساند.

نکاتی که قبل از خرید لحاف خود باید به آن‌ها توجه کنید!

  • دمای مطلوب خوابیدن شما چقدر است؟ این موضوع که شما در هنگام خوابیدن دوست دارید بدن شما در چه دمایی باشد از نکات مهم انتخاب لحاف پر شما می‌باشد که آیا شما با لایه‌ نازکی از لحاف در هنگام خوابیدن راحت هستید یا استفاده از لحافی سنگین و گرم‌تری را ترجیح می‌دهید.
  • به اندازه لحاف خود دقت کنید: در هنگام تهیه لحاف پر خود به یاد داشته باشید که لحاف شما تک‌نفره است یا لحاف دو‌نفره است.
  • بودجه خود را تعیین کنید: قیمت لحاف‌ پر با توجه به نوع پر استفاده شده در آن و کیفیت پر در آن متفاوت است. گران‌ترین لحاف پر موجود در بازار مربوط به لحاف پر قو می‌باشد که از پر سینه قو استفاده می‌شود.
  • کاور لحاف: در هنگام خرید لحاف پر خود به این نکته توجه کنید که می‌خواهید لحاف شما کاور و روکش داشته باشد یا تنها نیاز به لحاف بدون کاور دارید.
  • تراکم کاور لحاف پر: مهم‌ترین نکته تهیه لحاف پر این است که روکش لحاف شما باید تراکم خوبی داشته باشد تا از بیرون زدن پر‌های درون لحاف جلوگیری کند. به دور دوزی‌ها و اینکه آیا لحاف شما روکش ضد نشتی دارد یا نه توجه کنید تا از، از دست دادن پر‎های لحاف خود جلوگیری کنید.
  • تراکم لحاف: تراکم لحاف‌ها با توجه به نوع پر آن‌ها و میزان ترکیب آن‌ها با کرک متفاوت است در نتیجه در هنگام تهیه لحاف پر خود به تفاوت این تراکم‌ها توجه کنید.
دیدگاه‌ها 0

*
*